Autoklub: GP historických automobilů ve Zlíně

Dalším dílem pokračoval seriál GRAND PRIX historických automobilů. Do Zlína na Bugatti GP se v pátek 16. srpna sjely desítky veteránů. Závod se jel na okruhu městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín.

BEZ KOMENTÁŘE – Atmosféra Bugatti GP 2019 a „onboard“ 🙂 z vozu MG VA Special Aloise Švece

Již od 13.00 hodin přijížděli účastníci Bugatti GP ke zlínskému zámku, před kterým probíhala výstava skvostů automobilové historie. Návštěvníci obdivovali vozy Bugatti, velkou pozornost budil monumentální Benz GP Ladislava Samohýla z roku 1908, ale také třeba čtyřapůllitrový Bentley Blower Tomáše Kalkuse z roku 1936, Auburn 8/88 Speedster Stanislava Kozmína z roku 1928, Z18 Sport Karla Jaroše z roku 1927 a další historické automobily.

Bugatti Grand Prix si už pevně získalo místo v rámci Barum Czech Rally Zlín. V roce 2011 přišel s nápadem úspěšný zlínský podnikatel a velký milovník historických vozů Ladislav Samohýl, který přemluvil svého kamaráda a dlouholetého ředitele rally Miloslava Regnera, aby pustil historické automobily před páteční večerní prolog v centru krajského města. Od té doby se bugatky i další závodní a sportovní stroje prohánějí před hlavním startovním polem soudobých speciálů pro rally. Akce má neopakovatelnou atmosféru i díky své jedinečné kulise 35 000 přihlížejících diváků. A stala se součástí nového seriálu Grand Prix historických automobilů, který se letos jede poprvé. Šampionát se koná ve spolupráci pořadatelů jednotlivých podniků a Autoklubu ČR. Vítěz získá putovní pohár prezidenta Autoklubu České republiky.

Kolem 17.00 hodiny se vozy řadily podle čísel do závodního depa na okruhu. Pak najely do místa startu k „jednadvacítce,“ Baťově mrakodrapu. Start byl společný a ve stylu Le Mans. Zatímco spolujezdci seděli ve vozech, řidiči po startovním výstřelu přeběhli komunikaci, naskočili do aut a vyrazili na trať. Závod se jel ve dvou jízdách a soutěžilo se v pravidelnosti, přesto diváci mohli obdivovat rychlost vozidel vyrobených i před více než sto lety.

Po závodě se automobily vrátily do prostor před zámkem, kde si je až do 22. hodiny mohli prohlížet všichni zájemci o historii a tradici automobilismu.

Pořadí Bugatti GP Zlín 2019 (1. až 10. místo)

1. Vladimír Skřička, Alfa Romeo 8C Monza 1931

2. Jan Profeld, Jaguar SS 100 1936

3. Marketa Profeldová, Bugatti 35 NE 1928/2017

4. Alois Švec, MG VA Special 1938

5. Milan Dočekal, MG KN kompresor 1935

6. Jan Melichar, Bugatti 35 NE 1928/2017

7. Karel Kupka, Sénéchal SS 1924

8. Jan Čížek, Invicta 4,5 l Low chassis 1932

9. Tomáš Kalkus, Bentley 4,5 l Blower 1936

10. Zdeněk Novotný, Bugatti 35 NE 1928/2017

 

Průběžné pořadí seriálu GRAND PRIX historických automobilů 2019 (1. – 15. místo)

Jezdec vůz rok výroby počet bodů*

1. Karel Kupka Sénéchal SS 1924 19

2. Alois Švec MG VA Special 1938 18

3. Marketa Profeldová Bugatti 35 NE 1928/2017 15

4. Vladimír Skřička Alfa Romeo 8C 1930 15

5. Jiří Čekan Aero 50 Roadster 1938 15

6. Tomáš Vališ Aero 750 Sport Coupé 1934 14

7. Milan Vaníček Salmson GS 1926 12

8. Jan Profeld Jaguar SS 100 1936 12

9. Radek Pilek Jawa Minor 1939 10

10. Vojtěch Masojídek Bugatti 37A 1928 8

11. Karel Klein Jaguar SS 100 1936 8

12. Milan Dočekal MG KN 1935 7

13. Miloslav Regner Fiat 509 Torpedo 1925 6

14. Robert Kubelka Z4 Roadster 1934 6

15. Jan Melichar Bugatti 35 NE 1928/2016 5

*Při rovnosti bodů rozhoduje rok výroby vozidla